National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.00 seconds. 
Gaze-Based Keyboard
Sznapka, Jakub ; Herout, Adam (referee) ; Hradiš, Michal (advisor)
The goal of this bachelor's thesis is to create a tool for gaze typing. It deals with gaze tracking and evalution issues. It contains a description of the Swype method which is used for typing on touch screen devices. Then follows the analysis of different ways which could be used to model the language used by model. The main part is dedicated to design of the gaze typing tool and implementation using the Kaldi toolkit. 
Eye Tracking During Interaction with a Screen
Pavelková, Alena ; Kajan, Rudolf (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Tato práce popisuje systém pro sledování obrazovky počítače v reálném čase a určení pozice uživatelova pohledu na tuto obrazovku s využitím dat z eye-trackovacích brýlí a Uniform Marker Fields. Vytvořený systém lokalizuje obrazovku počítače ve snímcích z kamery umístěné na eye-trackeru snímající scénu před uživatelem. V této scéně je detekován marker zobrazený na monitoru počítače. Po jeho úspěšné detekci je marker skryt a ke sledování pozice obrazovky jsou dále využívány významné body detekované ve snímku z kamery ležící na obrazovce, případně z celého snímku. Pokud sledování významných bodů selže, marker je znovu zobrazen a systém je znovu inicializován pomocí detekovaného markeru. Aby byl marker pro uživatele co nejméně nápadný a obtěžující, jsou využity data z eye-trackeru k tomu, aby byl marker zobrazen co nejdále od oblasti uživatelova zájmu. Pro vyhodnocení výkonu a přesnosti vytvořeného systému a rušivosti markeru pro uživatele bylo provedeno několik experimentů a testování s uživateli.
Eye Tracking in User Interfaces
Jurzykowski, Michal ; Beran, Vítězslav (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Tato diplomová práce byla vytvořena během studijního pobytu na Uviversity of Estern Finland, Joensuu, Finsko. Tato diplomová práce se zabývá využitím technologie sledování pohledu neboli také sledování pohybu očí (Eye-Tracking) pro interakci člověk-počítač (Human-Computer Interaction (HCI)). Navržený a realizovaný systém mapuje pozici bodu pohledu/zájmu (the point of gaze), která odpovídá souřadnicím v souřadnicovém systému kamery scény do souřadnicového systému displeje. Zároveň tento systém kompenzuje pohyby uživatele a tím odstraňuje jeden z hlavních problémů využití sledování pohledu v HCI. Toho je dosaženo díky stanovení transformace mezi projektivním prostorem scény a projektivním prostorem displeje. Za použití význačných bodů (interesting points), které jsou nalezeny a popsány pomocí metody SURF, vyhledání a spárování korespondujících bodů a vypočítání homografie. Systém byl testován s využitím testovacích bodů, které byly rozložené po celé ploše displeje.
Gaze-Based Keyboard
Sznapka, Jakub ; Herout, Adam (referee) ; Hradiš, Michal (advisor)
The goal of this bachelor's thesis is to create a tool for gaze typing. It deals with gaze tracking and evalution issues. It contains a description of the Swype method which is used for typing on touch screen devices. Then follows the analysis of different ways which could be used to model the language used by model. The main part is dedicated to design of the gaze typing tool and implementation using the Kaldi toolkit. 
Eye Tracking in User Interfaces
Jurzykowski, Michal ; Beran, Vítězslav (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Tato diplomová práce byla vytvořena během studijního pobytu na Uviversity of Estern Finland, Joensuu, Finsko. Tato diplomová práce se zabývá využitím technologie sledování pohledu neboli také sledování pohybu očí (Eye-Tracking) pro interakci člověk-počítač (Human-Computer Interaction (HCI)). Navržený a realizovaný systém mapuje pozici bodu pohledu/zájmu (the point of gaze), která odpovídá souřadnicím v souřadnicovém systému kamery scény do souřadnicového systému displeje. Zároveň tento systém kompenzuje pohyby uživatele a tím odstraňuje jeden z hlavních problémů využití sledování pohledu v HCI. Toho je dosaženo díky stanovení transformace mezi projektivním prostorem scény a projektivním prostorem displeje. Za použití význačných bodů (interesting points), které jsou nalezeny a popsány pomocí metody SURF, vyhledání a spárování korespondujících bodů a vypočítání homografie. Systém byl testován s využitím testovacích bodů, které byly rozložené po celé ploše displeje.
Eye Tracking During Interaction with a Screen
Pavelková, Alena ; Kajan, Rudolf (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Tato práce popisuje systém pro sledování obrazovky počítače v reálném čase a určení pozice uživatelova pohledu na tuto obrazovku s využitím dat z eye-trackovacích brýlí a Uniform Marker Fields. Vytvořený systém lokalizuje obrazovku počítače ve snímcích z kamery umístěné na eye-trackeru snímající scénu před uživatelem. V této scéně je detekován marker zobrazený na monitoru počítače. Po jeho úspěšné detekci je marker skryt a ke sledování pozice obrazovky jsou dále využívány významné body detekované ve snímku z kamery ležící na obrazovce, případně z celého snímku. Pokud sledování významných bodů selže, marker je znovu zobrazen a systém je znovu inicializován pomocí detekovaného markeru. Aby byl marker pro uživatele co nejméně nápadný a obtěžující, jsou využity data z eye-trackeru k tomu, aby byl marker zobrazen co nejdále od oblasti uživatelova zájmu. Pro vyhodnocení výkonu a přesnosti vytvořeného systému a rušivosti markeru pro uživatele bylo provedeno několik experimentů a testování s uživateli.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.